21. yüzyıl, sınıfta ve iş gücünde benzersiz düzeyde çeşitlilik getirdi. Artık ilkokul, lise ve üniversite sınıflarında, toplantı odaları ve fabrika zeminlerinden, etnik kökenlerin, ırkların, cinsiyetlerin ve dini bağlantıların bir karışımından bahsetmek yaygın değildir. Ancak akademik ve ekonomik fırsatlardaki bu değişiklikler, akademik performans, kariyer fırsatları ve ilerleme seviyelerindeki grup farklılıklarının doğrudan ortadan kaldırılmasına dönüşmedi. Bilim camiasında ve popüler basında hararetle tartışılan bu eşitsizlikler için standart açıklamalar, kadınların ve azınlıkların genetik olarak daha düşük yeteneklere sahip olduğu görüşünden, demografik grupların, başarı için gerekli becerilerin gelişimini engelleyen ortamların ürünleridir.. Bu açıklamalar, doğaya karşı yetiştirme sürekliliği boyunca farklılık gösterse de, nüfusumuzun büyük bir bölümünün akademik ve kariyer başarısı elde etme potansiyelinden yoksun olduğu varsayımını paylaşırlar.
Biyoloji veya yetiştirme gibi zorlu faktörlerin aksine, bu kitapta özetlenen araştırma, kişinin o anki durumundaki faktörlerin, kadınların ve azınlıkların entelektüel performansını geçici olarak bastırmada kritik ama yeterince takdir edilmeyen bir rol oynadığını ve yeteneklerde grup farklılıkları yanılsaması yarattığını öne sürüyor. Son on beş yıl boyunca yürütülen araştırmalar, bu grupların entelektüel olarak aşağı olduklarını öne süren kültürel klişelerin varlığının, damgalanmış bireyler için tehdit edici bir entelektüel ortam yarattığını öne sürüyor - söyledikleri veya yaptıkları her şeyin düşük beklentiler merceğinden yorumlandığı bir iklim. . Bu klişe tehdidi, nihayetinde entelektüel işleyiş ve akademik katılımı engelleyebilir ve eğitim kazanımı, kariyer seçimi ve iş ilerlemesinde daha sonraki farklılıklar için zemin hazırlayabilir.
337 sayfa ingilizce .pdf kitap. Boyut : 1,6 Mb
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder