Bazı öğretmenler, örneklerle öğretim hakkında söylenecek çok az şey olduğunu düşünüyor - sonuçta herkes bunları kullanıyor. Ancak burada, çalışılmış örneklerle öğretim hakkında sahip olabileceğiniz sorulardan bazıları şunlardır:
· Bir örneği nasıl tanıtabiliriz?
· Bir çözüm üzerinde çalışırken öğrencilerden ne yapmalarını istiyoruz?
· Bir çözüm birden mi sunulmalı yoksa adım adım mı ortaya konmalıdır?
· Bir örnek çalıştıktan sonra, sırada ne var?
· Çözümün hayali bir öğrenciden mi, sınıftaki gerçek bir öğrenciden mi yoksa öğretmenden mi sunulduğu önemli mi?
· Öğrencilerin başka birinin fikirlerini anlamaktan kendi başlarına problem çözmek için kullanmaya geçmelerine nasıl yardımcı olabiliriz?
· Öğrencilerin öğrenebileceği, anlaşılır bir şekilde bir çözümü nasıl yazarız?
· İşlenmiş bir örnek sunmak için iyi bir zaman ne zaman? Öğrencilerin bir problemi denemelerine izin vermek ne zaman daha iyidir?
· Çalışılmış örnekler, bazı matematiksel içerikler için diğerlerinden daha mı faydalı?
Bu kitap tüm bu soruların cevabını verecektir. Bazı durumlarda, araştırma cevaplar sunar. Diğer sorular araştırma literatüründeki boşlukları temsil eder ve kitap, deneyim ve deneme-yanılma yoluyla ulaşılan çözümleri ve yazarın kendi sınıf problem çözme sürecini sunar.
Örneklerle öğretim dünyasına hoş geldiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder