GolgeKalem

Gölge Kalem Blog

Bu Blogda Ara

27 Mart 2022 Pazar

Kodlamanın Ötesinde: Çocuklar Programlama Yoluyla İnsani Değerleri Nasıl Öğrenir?

 

Çocuklara neden teknik bir beceri olarak değil de yeni bir okuryazarlık olarak, kendilerini ifade etmenin ve dünyayla bağlantı kurmanın bir yolu olarak kodlama öğretilmelidir.
Bugün okullar, STEM eğitimini ve robotiği daha düşük sınıflardaki çocuklara tanıtıyor. Beyond Coding'de Marina Umaschi Bers, teknik bilgi ve becerilerle birlikte karakter geliştirmeyi de kapsayan kod öğretimi için pedagojik bir yol haritası ortaya koyuyor. Kodu evrensel bir dil olarak sunarak, çocukların yaratıcı kodlama etkinlikleriyle nasıl yeni düşünme, ilişki kurma ve davranış biçimleri keşfettiklerini gösterir. Bugünün çocukları şüphesiz dünyayı değiştirecek teknik bilgiye sahip olacaklar. Ancak Bers, bu bilginin yanı sıra karakter gücü, sosyoekonomik olgunluk ve ahlaki bir pusula geliştirmenin çok önemli olduğunu söylüyor.



Hesaplamalı düşünme ve kodlamayı okul öncesi ve anaokulu gibi erken yaşlarda öğretmenin önde gelen savunucularından biri olan Bers, bilgisayar bilimi öğrenme sürecinde örtük olan bazı olumlu değerleri açıklığa kavuşturmak için Scratch Jr. ve Kibo robotik platformlarını kullanan çocuklara ve öğretmenlere örnekler sunar. Çocuklarımız için doğru olanı yapacaksak, kodlama yaklaşımımız ahlaki bir eğitimin unsurlarını içermelidir: kimlik ve değerleri keşfetmek için anlatı kullanımı, eleştirel düşünmek ve teknik ve etik sorunları ve deneyimleri çözmek için mantıksal düşünmenin geliştirilmesi. kişisel ilişkileri etkinleştirmek için toplulukta. Bers, programlama dilini öğrenerek, çeşitli kültürel ve dini grupların bağlantı noktaları bulmasının, varsayımları ve klişeleri arkalarına koymasının mümkün olduğunu söylüyor.

ingilizce .epub kitap.
 
Boyut : 1,2 Mb












Hiç yorum yok: