Çoğu dinleyici tonal müziği atonal müziğe tercih eder, ancak aralarındaki fark tam olarak nedir? Bu çığır açan çalışmada yazar Dmitri Tymoczko, tonalite duygusuna ortaklaşa katkıda bulunan beş temel müzik özelliğini tanımlar ve bu özelliklerin Batı müziği tarihi boyunca nasıl tekrarlandığını gösterir. Tymoczko, okuyucu için müzik hakkında düşünmek için Ortaçağ polifonisinden çağdaş caza kadar tarzlar arasındaki ortak noktaları vurgulayan yeni bir çerçeve yaratıyor.
A Geometry of Music, Tymoczko'nun müzik teorisine devrim niteliğindeki geometrik yaklaşımına erişilebilir bir giriş sağlar. Kitap, tanıdık akorlar ve diziler arasındaki ilişkileri temsil eden basit diyagramların nasıl oluşturulacağını gösterir. Bu, okuyuculara, müzikal ve görsel alemler arasında tercüme yapma araçları sağlar ve aksi takdirde anlaşılması zor parçalardaki şaşırtıcı yapı derecelerini ortaya çıkarır.
Tymoczko, bu teorik fikirleri Batı müziğinin tarihini on birinci yüzyıldan günümüze yeniden anlatmak için kullanıyor. Geleneksel tarihlerin 1680-1850 arasındaki "ortak uygulama" dönemine çok dar odaklandığını savunarak, bunun yerine Batı müziğinin geç orta çağlardan günümüze uzanan geniş bir ortak uygulama içerdiğini öne sürüyor. Argümanını netleştirmek için analizi kullanarak, Bach, Mozart, Chopin, Debussy, Stravinsky, Shostakovich, Miles Davis, Bill Evans ve diğerlerinin bir dizi tanıdık parçasını tartışıyor.
A Geometry of Music, lisans müzik bölümlerinden bilim insanlarına ve müziğe ilgi duyan matematikçilere kadar çok çeşitli okuyucular için erişilebilirdir. Yol boyunca terimlerini tanımlarken, özel bir matematiksel arka planı ve yalnızca Batı müziği teorisine temel bir aşinalığı varsayar. Kitap ayrıca, bu heyecan verici yeni teorinin teknik ayrıntılarını araştıran bir dizi ek ile birlikte okuyucuların anlayışını güçlendirmek ve genişletmek için tasarlanmış alıştırmalar içerir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder