Karamsar. Umursamaz. pratik değil. Güvensiz. Dikkati dağılmış. Bunların hepsi, ergenleri tanımlamak için yaygın olarak kullanılan kelimelerdir. Peki ya bu özellikleri olumlu bir ışık altında yeniden şekillendirirsek? Gençler içgörüye, tutkuya, idealizme, duyarlılığa ve yaratıcılığa -topluma önemli ölçüde olumlu katkı sağlayabilecek tüm niteliklere- sahiptir.
Bu düşündürücü kitapta Thomas Armstrong, ergen beyninin gücüne ve vaatlerine empatik, güce dayalı bir bakış açısıyla bakıyor ve ortaokul ve lise eğitimcilerinin öğrencilerinin potansiyelinden en iyi şekilde yararlanmak için neler yapabileceklerini anlatıyor.
Mevcut sinirbilim araştırmalarına tamamen dayanan kitap, ergen beyninin nasıl çalıştığı hakkında bildiklerimizi açıklıyor ve öğrencilerin düşünme, sağlıklı seçimler yapma, duygularını düzenleme, sosyal çatışmalarla başa çıkma, kimliklerini pekiştirme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olacak sekiz temel öğretim öğesi öneriyor. ve yetişkinliğe onur ve zarafetle girmek için dünya hakkında yeterince bilgi edinin.
Armstrong, bu sekiz temel uygulamayı eylem halinde gösteren pratik stratejiler ve okullardan gerçek hayattan örnekler sunar. Ayrıca, bir beyin terimleri sözlüğü, içerik alanlarında beyin dostu ders planları seçkisi ve kitabın fikir ve uygulamalarını desteklemek ve genişletmek için bir kaynak listesi bulacaksınız.
Ergen beyninin bin yıl boyunca nasıl evrildiği ile günümüzün test takıntılı eğitim ortamında çok yaygın olan pasif, ezberci öğrenme deneyimleri arasında muazzam bir uyumsuzluk var. Öğrencilerin değişen beyinlerinin gücünden yararlanmalarına yardımcı olmak için bu kitaptaki bilgileri kullandığınızda, okulda ve ötesinde inanılmaz farkı görün.
215 sayfa ingilizce .pdf kitap.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder