GolgeKalem

Gölge Kalem Blog

Bu Blogda Ara

4 Aralık 2021 Cumartesi

Bulaşıcı: Neden Şeyler Yakalanıyor?

 

Şeyleri popüler yapan nedir? Reklam diyorsanız bir daha düşünün. İnsanlar reklamları dinlemezler, akranlarını dinlerler. Ancak insanlar neden belirli ürünler ve fikirler hakkında diğerlerinden daha fazla konuşuyor? Neden bazı hikayeler ve söylentiler daha bulaşıcıdır? Ve çevrimiçi içeriği viral yapan nedir?



Wharton pazarlama profesörü Jonah Berger son on yılını bu soruları yanıtlayarak geçirdi. New York Times makalelerinin neden gazetenin kendi En Çok E-posta Gönderilenler listesini oluşturduğunu, ürünlerin neden kulaktan kulağa yayıldığını ve sosyal etkinin satın aldığımız arabalardan giydiğimiz kıyafetlere ve çocuklarımıza verdiğimiz isimlere kadar her şeyi nasıl şekillendirdiğini araştırdı.

Berger, Bulaşıcı'da ağızdan ağza iletişimin ve toplumsal aktarımın ardındaki gizli bilimi ortaya koyuyor. Tüketici ürünleri ve politika girişimlerinden işyeri söylentilerine ve YouTube videolarına kadar altı temel ilkenin her türlü şeyi bulaşıcı hale nasıl getirdiğini keşfedin. Lüks bir et lokantasının düşük peynirli bifteği sayesinde nasıl popülerlik bulduğunu, uyuşturucu karşıtı reklamların neden uyuşturucu kullanımını gerçekten artırdığını ve neden 200 milyondan fazla tüketicinin oradaki en sıkıcı ürünlerden biri olan bir blender hakkında bir video paylaştığını öğrenin.

Contagious, insanların paylaşacağı mesajları, reklamları ve içeriği tasarlamak için bilginin yayılmasına yardımcı olmak için belirli, uygulanabilir teknikler sağlar. İster büyük bir şirkette yönetici olun, ister farkındalığı artırmaya çalışan küçük bir işletme sahibi, ofis için koşan bir politikacı ya da haberi duyurmaya çalışan bir sağlık görevlisi olun, Bulaşıcı ürün veya fikrinizin nasıl ilgi çekeceğini size gösterecek. .

192 sayfa ingilizce .pdf kitap.


 
Boyut : 1,5 Mb













Hiç yorum yok: