GolgeKalem

Gölge Kalem Blog

Bu Blogda Ara

30 Mart 2023 Perşembe

Tails v5.10


Tails (The Amnesic Incognito Live System), özellikle internet güvenliği ve gizliliği için tasarlanmış bir işletim sistemi olarak tanımlanır. Tails, gizliliği sağlamak için pek çok önlem almış bir işletim sistemidir. Bu önlemler arasında, tüm internet trafiğinin TOR ağı üzerinden yönlendirilmesi, tüm geçici dosyaların otomatik olarak silinmesi ve özel yazılımlarla gizlilik sağlanması yer alır.



Tails, tamamen USB bellek veya DVD üzerinden çalıştırılabilen bir işletim sistemi olarak tasarlanmıştır. Bu sayede, bilgisayarlarda herhangi bir değişiklik yapmadan önce işletim sistemi üzerinde çalışılabilir. Tails ayrıca, gizlilik gerektiren işlemler yaparken kullanıcıların kimliklerinin açığa çıkmamasını sağlar. Örneğin, kullanıcılar Tails ile internete bağlandıklarında, IP adresleri TOR ağı üzerinden yönlendirildiği için, gerçek IP adresleri izlenemez.

Tails, özellikle aktivistler, gazeteciler, araştırmacılar ve insan hakları savunucuları gibi gruplar tarafından tercih edilen bir işletim sistemidir. Bunun yanı sıra, sıradan kullanıcılar da Tails ile gizliliklerini koruyabilirler. Tails, her ne kadar güvenlik ve gizlilik açısından üst düzey önlemler alınsa da, kullanıcılarının güvenliği tam olarak garanti edilemez. Bu nedenle, Tails kullanıcıları, işletim sistemi ile çalışırken dikkatli olmalı ve her zaman güncellemeleri takip etmelidir.




Winrar Şifre : GolgeKalem

Boyut : 1,22 Gb









Hiç yorum yok: